- Det beste her er at jeg blir akseptert som den jeg er

Elevens diagnose: emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

Hvordan var det å begynne her?

Jeg gruet meg veldig til første skoledag her på Eikelund, men ble godt tatt imot. Etter en uke eller to ønsket jeg å være her hele tiden, selv etter at skolen hadde stengt.

Kan du beskrive en vanlig skoledag?

Jeg kommer på skolen i god tid før skolen begynner og spiser frokosten på elevrommet. Her møter jeg  venner  som jeg snakker med før timen begynner. Ellers er dagen veldig grei, og det er artig å være på skolen.

Har det blitt som du trodde det skulle bli?
Ganske mye har blitt slik jeg trodde det skulle bli. Jeg var litt redd for å begynne her, og var jo spent på å finne meg nye venner og sånn. Jeg håpet at jeg skulle bli akseptert som den jeg var, og det føler jeg nå at jeg har blitt.

Hva er det beste med skolen?

Miljøet her er åpent og varmt, det er mulig å være seg selv hele tiden. Alle er veldig åpne for alle, og miljøet er inkluderende. Jeg er glad i alle lærerne her. Hvis du har en dårlig dag, så er det bare å si ifra slik at du får den støtten du trenger til å komme gjennom dagen. Det beste som har skjedd faglig sett er at jeg nå forstår matte. Før jeg kom hit fikk jeg aldri hjelp til å få forklart ting, slik at jeg strøk i matte. Nå har jeg kommet med flere hakk opp karaktermessig og føler mestring.

Har du noen planer etter videregående?

Ja, faktisk. Jeg har planer om å studere for å bli sexolog.