Helse- og oppvekstfag - Vg1

Helse- og oppvekstfag VG1 gir mange muligheter videre, og du kan velge mellom helsefagarbeider, barne- og ungdomsarbeider, apotektekniker, helsesekretær, tannhelsesekretær, hudpleier, fotpleier, ambulansearbeider og ortopeditekniker. Se alle yrkesvalgene på vilbli.no.

Noen av yrkene krever politiattest.

NB! Eikelund tilbyr ikke VG2 yrkesfag. Elevene søker VG2 på andre skoler når de har fullført VG1 over 2 år på Eikelund

Ved Eikelund jobber vi i små grupper og vi har fokus på å gi elevene god tid og tilpasser både undervisning og vurderingssituasjoner til hver enkelt.

• Helsefag: Helsefremmende arbeid, Kommunikasjon og samhandling, Yrkesutøvelse, Yrkesfaglig fordypning.
  • Matematikk 1P-Y: elevene får en ekstra time matte i uka. Det er ordinært et tretimers fag, mens Eikelund tilbyr 4 timer.