Nå åpner skolen igjen

To jenter hjelper hverandre med lekser.

Vi følger ordinær timeplan med unntak av følgende:

1A og 2A begynner kl. 0930, mandag til torsdag. Alle timer vil derfor begynne 15 min senere enn ordinær timeplan gjennom dagen.

Alle fellesfag for yrkesfag vil gå som hjemmeundervisning på Teams i uke 20, men vi ønsker å starte med undervisning i alle fag for alle elever på skolen fra og med uke 21.

Dere vil oppleve at ting er litt annerledes nå enn når vi stengte skolen. En viktig hovedregel er at er du syk eller har symptomer på forkjølelse/influensa skal du ikke være på skolen. Når du kommer til skolen skal du bruke trappa og ikke heisen opp til tredje etasje. Det er viktig at dere alle bidrar til at prinsippet om en meters avstand overholdes i alle situasjoner gjennom dagen. I klasserommet du skal være vil det være noen pulter som er merket med et gult kryss. Det betyr at denne pulten ikke skal brukes.

PC, bøker og skrivesaker skal ikke deles med andre. Elevrommet vil i tiden fremover bli brukt som klasserom. Grunnet smittevernregler må vi dessverre stenge kjøkkenet på elevrommet. Det vil si at dere må ta med egen mat og drikke for dagen. Maten skal spises i klasserommet eller man kan spise lunsj ute. Det anbefales at man ikke oppsøker kjøpesentre eller butikker i lunsjpausen.

Les gjerne smittevernveilederen for skolene

Vi minner om at et viktig prinsipp er å overholde god håndhygiene dette skal gjøres når:
• Før man drar hjemmefra og når man kommer hjem
• Når man kommer til skolen
• Etter hosting/nysing
• Etter toalettbesøk
• Før og etter måltider
• Etter man kommer inn fra uteaktivitet
• Etter kontakt med dyr
• Ved synlig skitne hender

Lærerne vil bruke litt av undervisningtiden på mandag til å snakke med dere om gjenåpningen av skolen. Ta kontakt ved spørsmål!

Alt godt fra oss på Eikelund!